About Me

My Photo
radu bailau
Śląsk, Poland
View my complete profile

My Blog List

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    ridicarea cotidianului la starea filosofica

    Blog Archive

    FEEDJIT Live Traffic Map

    Tuesday, September 11, 2007

    …in care fac vorbire de cum m-am plimbat o zi prin emisfera sudica….

    M-a trezit foamea de fapt...aici sunt cu doua ore in urma Romanicai... asa ca pe la ora opt local m-am trezit...
    Mi-am propus azi doar sa fac baia de rigoare in Atlantic, si sa vad orasul Port Gentil...
    Afara caldutz ce sa zic...soare si umiditate...e exact ca la sauna...
    Curge apa de pe mine...la fiecare pas facut...iau taxiul...sa ajung in centru...trebuie sa schimb banii in franci de astia de ai lor...cursul e pentru un euro de 656 franci si e fix...totusi mi s-a sugerat sa ma duc la o banca pentru schimbul valutar...
    Iau un taxi...pe drum ma surprinde placut multitudinea de flori multicolore...arbori, arbusti infloriti...o splendoare...foarte frumos...cashto’
    La un moment dat soferul incetineste...ca se oprisera doi si bateau cu pietre ceva...cand ma uit mai bine...vad mai ditamai soparla...cat o matza de mare, care incerca sa scape de atacatorii astia...il intreb de vor sa o omoare...ca sa o manance imi spune asta, ca e delicatesa...raman asa cu gura cascata si parca mi se mai taie de foame si ma hotarasc definitiv sa merg pe clasicul pui fript...
    ...intru in centru la banca nationala, filiala asta locala... coada... trei caseritze care se misca in reluare...dureaza o ora toata distractia... ce pocnetu aveau de se miscau in halul ala nu stiu...poate de la caldura...
    Iau banii si ma indrept spre o terasa unde se si mananca... gasesc, cer un pui la rotisor cu rosii si ceapa si o bere rece mare... imi dau seama ca ma intelege ospatarita cand ii cer haleala in franceza mea „du balte”(a se citi „de balta”)...beau de unu singur pentru asta...
    Juridicu’ atentie aici: Gabonul ii numita si Franta Africii...limba oficiala e franceza...tot e importat sau produs sub licenta franceza...
    Faptul ca sunt foarte multi francezi pe aici e destul de obisnuit...deci nu sunt singurul alb, si foarte bine e ca orasele mari sunt foarte „safe”...
    Astia au copiat tot de la colonizatori...chiar si preturile piperate si felul de a ti aduce un mancare tip ornament in farfurie ... din care oricum nu te saturi.
    Mai bag o bere de nervi si mai ales de foame...am dat foarte multi bani pe o masa...aproape unspe’ euro...
    Atunci imi dau seama ca restaurantele sunt scumpe pe aici...
    Ma pun pe vizitat...si bat la pas asa orasul in lung si in lat...trebuie spus faptul ca Port Gentil e pe o fasie de nisip...o peninsula...si e inconjurat de mare....
    Vad asa pe strada cocotieri cu fructe cu tot...”aaaahh...ai luat mere” ...daca nu am mai vazut...de unde la noi cocotieri...
    Ce au astia pe aici mult: soparle frate...s-o facut pe aici de toate culorile, si de toate marimile...mergi pe trotuar si pe langa tine in iarba fosnesc macar vreo trei, patru...
    Imi iau si mananc un fel de banane rosii...mult mai satioase decat celelalte si apoi avocado...bag de ma umflu...
    Apoi ma pun iar la o terasa sa ma racoresc cu o bericica...de asta ii fain la astia: poti bea bere, nu ca la tontii aia de arabi...crapi de cald si nu ai cu ce te stinge...
    Intreb de ospatarita cam pe unde e asa plaja...imi explica ca este una intr-un capat de oras care e foarte frumoasa dar si foarte privata...o intreb daca ma primeste, imi explica ca da...iau un taxi...
    Nu mare mi a fost surprinderea...cand la un moment dat asta soferu’ s-a oprit si a mai luat unu...mai colea inca una si dupa vreun kilometru inca unu... eu tat nemultumit... nu stiu ce se intampla...vreau sa-i fac scandal da ce pot....ca nu stiu inca sa ma cert decat in romana si engleza...in franceza mai dureaza pana invat...
    Apoi imi dau seama ca aici taxiul e ca maxi-taxi la noi...mai mergi cu inca trei oameni...asa se poarta...
    Aproape ca ies din oras...dar trec asa printr-o padure sau parc foarte frumos...
    Tot Juridicu’ sa fie atent; Gabonu’ are teritoriu un pic mai mult ca Romanica, cu doar un milion doua sute de locuitori...care toti lucreaza in administratie sau alte chestii guvernametale si cu inca un milion de imigranti de prin vecini, care fac muncile cotidiene...Din teritoriu 85% e paduri... nepangarite de om, adictalea virgine...
    Platesc omului...ma lasa la intrare in club...care are si plaja privata doar pentru membri...zic sa intru asa cu tupeu sa vad daca ma opreste cineva...nu se baga nimeni...ma vad alb si ca ma port asa de natural, ce-o fi zis ca poate am devenit membru cand nu erau ei pe tura...
    Ma indrept undeva unde e mai pustiu...nisipul e alb...foarte frumos...nu am fost cred ca niciodata pe o plaja asa frumoasa...oceanul e linistit...trebuie sa fie si cald...scot picioarele din sosetele astea radioactive, dupa o jumate de zi de pas...incep sa fuga niste crabi translucizi...crabutzi mai bine zis..ajung la ocean...cald tata...ce mai...
    Gata dezechparea...noroc ca e mai liber, ca nu am slipi si bag la jolidoni...
    Dati-va seama ce inseamna apa calda asa cum o prinzi uneori prin Costinesti, cand nu-l ia apa la inundatii, si eu va spun ca e de zece ori mai bine ca acolo...
    Nu e nici o piatra pe fundul oceanului...se vede tot si pestii care stau aproape de mal la cald, si care vin foarte aproape...de tine...
    Ma balacesc de nu ma mai satur...pe seara incerc sa ma intorc...mai vad, asa pe mal, niste melci de mare fara cochilie, cat talpa piciorului meu...ma cam trec fiorii...da bine ca am iesit din apa...
    Ma intorc inapoi in oras cu inca un taxi aglomerat, care are doar un loc...ajung la o teresa sa mananc si sa beau o bere, doua...
    Imi dau seama ca m-a prins soarele pe fata si brate...ma ustura am si dunga de la ochelari...iar m-am bronzat ca tractoristii...
    Dupa ce mananc si ma racoresc; se si-nopteza si ma gandesc ca trebuie sa o tai spre camera ca nu m-am dat cu crema de tantari...
    Asa ca iau taxiul...unde sa-i spun ca stau ca nu mai stiu nici eu..ma invart vreo ora pe unde stiu ca ar trebui...soferul nu stie nici el unde e hotelul „les due palmiers” asa ca ma cobor...si merg de tehui noaptea si eu; alb pe o strada cu oameni carora li se vad numai dintii...
    ...nimeresc...pana la urma...
    Iaca asa m-am plimbat o zi intreaga, neputand sa nu ma gandesc la faptul ca sunt in emisfera sudica...

    0 comentarii:

    Post a Comment

    Followers

    counter

    FEEDJIT Live Traffic Feed