About Me

My Photo
radu bailau
Śląsk, Poland
View my complete profile

My Blog List

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    ridicarea cotidianului la starea filosofica

    Blog Archive

    FEEDJIT Live Traffic Map

    Sunday, February 10, 2008

    ...Senzational! Numai la Bailau pe Blog. Totu in direct: Tiganii din Bosnia vorbesc romaneste!!!...


    …se pare ca si OTV lui Danutz a obosit zilele astea ca i-am luat-o inainte… numa’ ce nu terminasem de scris cu mailatzii, ca ma si trezesc cu alta si mai si…
    … daca nu stiti ce face un moldovan cand se afla la Paris va spun indata: se duce sa traga o tigare si o poza sub Tour Eiffel…
    …zis si facut…suit in tren cu harta cu tot ce trebuie…coborat la Notre Dame…cumparat un pix fain cu una bucata catedrala…dezamagire totala era made in China… ma iau putin pretu’ la tablouri, de la pictorii ce stau pe malul raului… scump tare se mai vinde arta in ziua de azi… caut sa vad daca are careva vreo rapidea din serai pe panza… nu am noroc… tot mai buna ii carpeta noastra o si speli cand se murdaresc rapitorii… mai iau un ‘pain au chocolat’, ca i in drum si foamea apasa… apoi ajung la Turnu’ Eiffel… incep sa ma uit sa analizez inca o data, cum ar veni, cum e construit poate prind ideea si mi pun si eu la mine in Dacia acolo unu’ ca asta daca nu mi da cu virgule la cosinus…
    …cand deodata din tată lumea aia de diverse nationalitati, apare una mai brunetă si ma intreaba daca “spic ingliş” ii raspund ca da, da problema ii daca ea intelege ce vorbesc eu… si-mi pune in fata o hartie prin care mă anunta ca ea este din Bosnia refugiata si daca am sa i dau un ban sa si cumpere si dansa o bucata de croissant… si cum pana si Juridicu’ ma stie de carcotas, ma gandesc sa o intreb pe croata ce face… acu’ stiu eu niste prieteni cu nume de Toma, care o sa mi bata orazu’ si o sa mi spuna ca ”ma lasi stii si croata amuia…”. La astia o sa le raspund ca nu si o sa le spun ca in Bosnia se vorbeste croata, asa prin partile esentiale, si ca sa ajung unde trebuie, croata ii foarte aproape de polona, da’ ideea e, ca am lucrat cu niste croati de la care am invatat niste propozitii simple… gandit si aplicat…o intreb pe dansa in croata… asta se schimonoseste, ca nu intelege ce I bolborosesc, si mi zice ca nu ca ii din Bosnia chiar, ca I asa mai de pe acolo si ca e refugiata de razboi… si atunci o intreb pe romaneste: care razboi? Razboiu manelelor volumul II, in care Florin Salam se bate cu ala la care pumnii lui n’are valoare…
    …asta cand ma aude in romaneste… incepe si mai si …ca sa I dau si ei de o bucata de pain…eu o intreb de ce se dau acuma din Bosnia? Pai nu mai merge sa fii roman acuma in Europa si ne temem de nubunii astia… pai eu o indrum sa se duca acasa… ca sunt bani decat sa umble prin Paris la cersit… da imi zice ca I mai frumos Parisu’… ce sa mai zic, “bosniecile” erau vreo 9; asa cum le stiti: cu tot cu copilul din dotare si tzatza plina cu lapte oricand gata la nevoie sa stropeasca pe ala cu tupeu sa le spuna ceva de rau…
    …daca vreun mailat mai omoara pe careva o sa se ajunga ca limba romana sa fie a doua limba vorbita in Bosnia dupa cea tiganeasca desigur… nici nu stii cum facem iar o Romanie mare de la muntii cei mari si dunare pana la adriatica... o sa facem voiniceasca pana in Italia...

    0 comentarii:

    Post a Comment

    Followers

    counter

    FEEDJIT Live Traffic Feed