About Me

My Photo
radu bailau
Śląsk, Poland
View my complete profile

My Blog List

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    ridicarea cotidianului la starea filosofica

    Blog Archive

    FEEDJIT Live Traffic Map

    Sunday, February 10, 2008

    ..Paris te iubim ca ca tine nu gasim...


    ....deci fusei la Paris... e si prima data cand stau asa mai mult si parca ii si timp de drumeţie prin cetatea iubirii...si, cum eu de fiecare data stau undeva pe langa aeroport, am zis sa iau trenu' si sa ies la Champs, la boulevard...
    ...zis si facut... prima data trec printr-un soc cand imi vad camera de hotel la care am rezervare... pete de culoare incerta pe lengerie, pe jos si tot asa... baia ii asa de mica ca daca esti claustrofob ai intr-adevar o mare problema: poti face pe tine, daca nu esti destul de rapid cu datu pantalonilor jos...
    ...iau trenu' si ajung la bulivard... ma minunez ca moldovanu' care o venit prima data si vede tramvaiu... ce sa spun case faine cladiri minunate... vremea nashpa... nu i de vizita... camera mi-e stricata... nu pot sa fac o poze ca japonezu', deci nici sa ma dau balena pe Puliskiego... nu i niciun farmec... de fapt cand esti singur prin Paris nu i nici o frumusete sa bantui prin oras, ca vezi multe chestii pe care ai vrea sa le impartasesti daca nu cu prietena macar un inca un flacau cu care mergi la beute de bere...
    ...se purcede cu o plimbare pe bulivard se admira mai de departe Eiffelu', ca-i imbulzeala ca pe maxi-taxi 28, mai se casca ochii la magazinele cu staif, ce mai poarta snobii, se mai cumpara un croissant cu ciocolata, opt euro, da foame-i mare, si mai cheltuie si niste bani pe un ceai... si hotarasc ca, cina sa o iau la restaurantul hotelului...
    ... ma mai uit la suveniruri, cu turnul, toate made in china, kitchuri mai mari sau mai mici... incepe sa nu mai placa... de altfel mai toata ziua m am chinut sa observ cat mai multi frncezi... in afara de niste doamne cochete, cu val pe ochi, si adevaratii francezi din senegal... care nu se vad asfalt nu am cam vazut decat alti francezi din Magreb...
    ...nici Franta nu mai e ce a fost...
    ... ajuns la hotel... ma bag in camera...un dush sa dau râmele de la su'brat... si cobor sa iau cine... intru in hotel... ma pun la masa... si vine garconu' si mi spune ca deageaba ma mai uit in meniu, ca bucataria ii inchisa... ma uit la ceas aproape noua juma sear... imi amintesc totusi ca afara scria ca e una intr-una, cum ar zice fratele moldovan de la Ungheni, adica non-stop pentru cei din Calarasi... dar ca sa fiu sigur ies pana afara ma uit din nou, citesc: 24 din 24, 7 din 7... ma uit la dansul si ii spun pai uite ca spuneti aici ca aveti deschis, il intreb daca is consecutive orele astea ori ba... imi zice ca nu asa a ramas ca nu s a terminat de dat cu lavabil pe afara... si eu ii zic eu ce mananc fratele meu francez negru? ca m am lasat in baza voastra ca e deschis... ridica din urma...
    ...enervat, o iau la pas prin oras sa caut ceva sa mananc... vad ca inauntrul unui restaurant italian inca licareste vioi un bec economic... ma apropii si vad ca e o pizzarie italiana... intru nimeni...zic ca or fi prin spate, si apoi un gand negru ma trasneste: daca o fi inchis?...dar nu, din bucatarie imi apare un "fine young taliban", cu barba cu fusta cu tot ce trebuie... imi spune ce si cum... ii explic... imi zice sa astept... si asa si fac...se duce imi framanta asta, taie pune presoara, apoi nu pot sa nu ma gandesc ca i musulman si certat cu hartia igienica...
    ... acum si pizza parca i prea mare, iar apetitul meu cam mic...
    ... nu mi place Parisu' pe ansamblu'... poate am sa mai incerc o data, o vizita sa mi schimb parerea... da multi stiu or sa zica...ei Bailau lasa ca Tg Frumos ii mai fain... nu nu i mai fain si nu ma refer ca nu mi place Eiffelu' sau alte cladiri ci ma refer ca atmosfera nu mai e cum citisem de multe ori... e plin de musulmani, de Vest-africani si alti care mai de care mai francezi decat altii...
    ...Saalam revoir...

    0 comentarii:

    Post a Comment

    Followers

    counter

    FEEDJIT Live Traffic Feed